Paskolos „Perspektyva“
Finansuojami pramoniniai tyrimai, bandomosios taikomosios ir inovacinės veiklos.
Pasikonsultuokite:
Kas gali kreiptis?
Dėl pramoninių tyrimų ir (ar) bandomųjų taikomųjų veiklų finansavimo:
- Vidurio ir vakarų Lietuvos regione gali kreiptis MVĮ ir didelės įmonės;
- Sostinės regione gali kreiptis MVĮ, MVKĮ, VKĮ.
Šiuo atveju verslo subjektui valstybės pagalba suteikiama pagal Bendrosios išimties reglamento nuostatas. Projektas, kuriam prašoma suteikti finansavimą, iki paraiškos pateikimo dienos turi būti nepradėtas įgyvendinti.
Dėl pramoninių tyrimų ir (ar) bandomųjų taikomųjų ir inovacinių veiklų finansavimo gali kreiptis MVĮ ir didelės įmonės, veikiančios Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Šiuo atveju pramoninių tyrimų ir (ar) bandomoji taikomoji veikla projekte yra privaloma, o verslo subjektui pagalba suteikiama pagal De minimis reglamento nuostatas.
Paskolos suma ir trukmė
Maksimali vienos paskolos suma – 10 mln. EUR. Vienam paskolos gavėjui gali būti suteikiamos kelios paskolos, tačiau bendra paskolų suma negali būti didesnė nei 10 mln. EUR.
Maksimali paskolos trukmė – 10 metų. Esant objektyvioms priežastims, paskolos trukmė gali būti pratęsta iki 15 metų, jei tai neprieštarauja Bendrosios išimties ir (ar) De minimis nuostatoms.
Paskolų sutartys gali būti pasirašomos iki 2029 m. birželio 30 d. Paskolos lėšos išmokamos sutartyje nustatyta tvarka ir bet kuriuo atveju ne vėliau kaip iki 2029 m. gruodžio 31 d.
Palūkanos
Paskolos teikiamos taikant fiksuotą metinę palūkanų normą.
Jei paskolos gavėjui gali būti suteikta valstybės pagalba pagal Bendrosios išimties reglamento arba nereikšminga (de minimis) pagalba pagal De minimis nuostatas, paskolai bus pritaikytos lengvatinės palūkanos:
- 0 % metinė palūkanų norma 5 metų laikotarpiui nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos iki pradedamos gauti pajamos iš projekto, kai verslas vykdo veiklą ne ilgiau kaip 3 metus; 2 % metinė palūkanų norma likusiu paskolos laikotarpiu.
- 0 % metinė palūkanų norma 3 metų laikotarpiui nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos iki pradedamos gauti pajamos iš projekto, kai verslas vykdo veiklą ilgiau kaip 3 metus; 2 % metinė palūkanų norma likusiu paskolos laikotarpiu.
Tuo atveju, jeigu verslas turi nepakankamą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos likutį, kad būtų galima pritaikyti lengvatines palūkanų normas, yra galimybė pasirinkti mokėti tokio dydžio palūkanas, kad jam likusios neišnaudotos valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos užtektų
Kur kreiptis?
Paskolos paraiška ir susiję dokumentai teikiami per ILTE paraiškų teikimo sistemą.
Dėl projekto veiklų atitikimo pramoniniams tyrimams ir (ar) bandomosioms taikomosioms veikloms galite konsultuotis Inovacijų agentūroje, el. paštu ekspertai@inovacijuagentura.lt arba telefonu: +370 645 51 272.
Terminai
Pateiktos paraiškos vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 60 darbo dienų, skaičiuojant nuo visų teisingai pateiktų dokumentų dienos.
Paraiškos vertinamos eiliškumo tvarka, nustatoma pagal jų registravimo datą ir laiką.
Paraiškos vertinimo terminas, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes (pavyzdžiui, gautas ir vertinamas neįprastai didelis paraiškų kiekis, kilus techninėms kliūtims paraiškoms vertinti ar esant poreikiui pasitelkti ekspertus projekto komerciniam gyvybingumui įvertinti), gali būti pratęstas, tačiau ne ilgesniam kaip 60 darbo dienų laikotarpiui.
Dotacija teikiama paskolos gavėjo pasirinkimu, nurodant paraiškoje paskolai gauti.
Dotacijos dydis – iki 30 % suteiktos paskolos sumos. Skirtu dotacijos dydžiu atitinkama paskolos dalis nurašoma (sumažinama paskolos suma).
Sprendimas dėl galimos dotacijos suteikimo priimamas kartu su sprendimu dėl paskolos suteikimo. Dotacija suteikiama tik tokiu atveju, jei paskolos gavėjas turi pakankamą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos likutį (neviršijamas didžiausias galimas suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos ar valstybės pagalbos dydis).
Paskolos dalis nurašoma (sumažinama paskolos suma) tik tokiu atveju, kai:
- paskolos gavėjas pateikia laisvos formos prašymą skirti dotaciją; ir
- paskolos gavėjas tinkamai įgyvendina projektą, t. y. įgyvendina paskolos sutartyje nustatytas projekto veiklas ir pateikia atliktų veiklų ataskaitą.
Dėmesio! 2024-08-30 d. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ tapo UAB ILTE.
Paraiškų teikimas, vertinimas, paskolos sutarties sudarymas arba atsisakymas sudaryti paskolos sutartį yra reglamentuojamas ILTE tiesioginių paskolų paraiškų ir prašymų teikimo bei vertinimo tvarkoje, nebent aprašyme numatyta kitaip.
Visi dokumentai (įskaitant asmens tapatybės dokumentą) privalo būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu.
Dokumentus tiek excel, tiek kitais formatais rekomenduojame pasirašyti Signa Web programoje, taip pat galima pasirašyti Elektroninio archyvo informacinėje sistemoje, puslapyje https://adoc.archyvai.lt/eais-lpp/app/create arba per Dokobit sistemą, puslapyje https://app.dokobit.com/.
Teikiami dokumentai ir informacija | Vidurio vakarų Lietuvos (VVL) regionas | Sostinės regionas |
Paraiška (pildoma ir teikiama internetu, prisijungus prie sistemos) |
||
SVV subjekto statuso deklaraciją (išskyrus atvejį, kai verslo subjektas paraiškoje patvirtina, kad yra didelė įmonė, veikianti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, arba MVKĮ ar VKĮ veikianti Sostinės regione) | ||
Įmonės vadovo asmens dokumento kopija | ||
Vienos įmonės deklaracija, jei pagalba verslo subjektui, teikiama pagal De minimis reglamentą | ||
Aktuali įmonės ir valdymo struktūra, t. y. nuosekli informacija apie visus įmonės ir valdymo struktūros lygmenis, taip pat visus įmonės nuosavybės ir valdymo struktūros lygmenyse esančius fizinius bei juridinius asmenis | ||
Laisvos formos dokumentas, kuriame būtų nurodyti verslo subjekto akcininkai bei jų turimi juridiniai asmenys, naudos gavėjai bei jų turimi juridiniai asmenys ir su verslo subjektu ekonominiais ryšiais susiję fiziniai asmenys | ||
Einamųjų finansinių metų tarpinis paskutinio ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys, jei nuo einamojo ketvirčio pradžios yra praėję 40 kalendorinių dienų. Tuo atveju, jei nuo einamojo ketvirčio pradžios nėra praėję 40 kalendorinių dienų, turi būti teikiamas ketvirčio, ėjusio prieš paskutinį ketvirtį, tarpinis finansinių ataskaitų rinkinys arba lygiaverčiai dokumentai, kai įmonės veikia trumpiau nei vienerius metus | ||
Verslo planas* Ruošiant verslo planą siūlome vadovautis Inovacijų agentūros rekomenduojama verslo plano struktūra. |
||
Veiklos (finansinių) duomenų detalizacijos forma | ||
Privataus finansuotojo ketinimo dalyvauti projekte raštas (netaikoma, kai visos lėšos, dengiančios privataus finansuotojo dalį, yra paskolos gavėjo. Tokiu atveju verslo plane turi būti pagrindžiama informacija apie paskolos gavėjo nuosavų lėšų kilmę ir pateikiami nuosavų lėšų kilmę pagrindžiantys dokumentai) | ||
Užpildyta ir pasirašyta atitikimo Reikšmingos žalos nedarymo principui anketa (aprašymo priedas Nr. 4). |
||
Verslo subjekto valdymo organų sprendimu patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo normatyvai (jei verslo subjektas iš paskolos lėšų ketina įsigyti ilgalaikį turtą). | ||
Patalpų ir (arba) žemės sklypo nuosavybės ar nuomos dokumentai, registruoti VĮ Registrų centre (patalpos turi būti tinkamos finansuojamai projekto veiklai vykdyti). | ||
Inovacijų agentūros išvados parengimui reikalinga priemonės aprašymo priedo Nr.5 I dalis. | ||
Motyvuotas paaiškinimas dėl įvykusių pokyčių verslo subjekto veikloje bei paaiškinimą pagrindžiantys dokumentai, lyginant su paskutine teikta paraiška**. | ||
Užpildyta priemonės aprašymo priedo Nr. 5 II dalis, pagal kurią pagrindžiamas projekto atitikimas bent vieno iš Sumanios specializacijos koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematikai. | ||
Pabaigus įgyvendinti projektą turi būti pateikta | ||
Atliktų veiklų ataskaita, kurios aktuali forma skelbiama ILTE interneto svetainėje. | ||
Pasirašyta nustatytos formos pažyma apie stebėsenos rodiklį „Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos mokslo tiriamojo darbo vietos“. |
* Verslo plane turi būti aprašyta vykdoma ir (ar) planuojama vykdyti veikla, esama ir prognozuojama verslo subjekto finansinė būklė, siūlymas dėl paskolos įmokų mokėjimo grafiko išdėstymo ir paskolos užtikrinimo priemonių, investicijų aprašymas ir investicijas pagrindžiantys dokumentai, jei tokie investicijas pagrindžiantys dokumentai yra. Taip pat turi būti pateiktos finansinės veiklos prognozės (skaičiavimai), atspindintys verslo subjekto galimybę laiku mokėti įmokas pagal visus esamus ir būsimus verslo subjekto finansinius įsipareigojimus visam paskolos terminui. Rengiant verslo planą siūloma vadovautis VšĮ Inovacijų agentūros rekomenduojama verslo plano struktūra.
** Jei teikiama paraiška dėl tos pačios finansinės priemonės ne pirmą kartą, t. y., kai ankstesnė (-s) paraiška (-os) buvo atmesta (-os).
Paskolos sutartis ir priedai
- Rekomenduojama įgaliojimo forma
- Standartinė paskolos sutartis (taikomos 2024-03-05 aprašymo sąlygos)
- Standartinė paskolos sutartis (taikomos 2024-08-29 aprašymo sąlygos)
- Paskolos sutarties priedas Nr. 2 (taikomos 2024-03-05 aprašymo sąlygos)
- Paskolos sutarties priedas Nr. 2 (taikomos 2024-08-29 aprašymo sąlygos)
- Laidavimo sutartis
- Susitarimas dėl paskolos subordinavimo
Mokėjimo prašymas (neaktualu sutartims, sudarytoms nuo 2024-08-29)
Mokėjimo prašymai teikiami juos siunčiant elektroniniu paštu operacijos@ilte.lt. Mokėjimo prašymai vertinami tik tais atvejais, kai jie bus gauti iš sutartyje arba paraiškoje nurodyto paskolos gavėjo elektroninio pašto adreso. Mokėjimo prašymas turi būti tinkamai pasirašytas.
Sutarties sąlygų keitimas
Jei norite keisti paskolos sutarties sąlygas ar pateikti prašymą (pvz. leidimui prisiimti papildomus įsipareigojimus ir kt.), elektroniniu paštu info@ilte.lt būtina pateikti žemiau nurodytus dokumentus, pasirašytus vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu:
- Prašymas (neaktualu sutartims pagal 2024-08-29 aprašymą)
- Detalizacijos forma pakeitimams
- Juridinio asmens pažinimo anketa*
*2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (BDAR) įpareigoja informuoti duomenų subjektus apie duomenų tvarkymą, todėl asmuo, kuris teikia asmens duomenis INVEGAI, privalo informuoti duomenų subjektus apie asmens duomenų gavėjus (šiuo atveju INVEGĄ).
INVEGAI, gaunant asmens duomenis iš Pareiškėjo ir/ar jo atstovo svarbu įsitikinti, kad duomenų subjektams yra žinoma apie duomenų tvarkymą (t. y. yra pateikta BDAR atitinkanti informacija apie duomenų tvarkymą), todėl prašome supažindinti duomenų subjektus su Informaciniu pranešimu dėl duomenų tvarkymo INVEGAI vykdant Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją reikalavimus, kuris yra patalpintas INVEGOS interneto svetainės www.invega.lt skiltyje ,,Asmens duomenų apsauga“.
Dengimas anksčiau laiko
Jei norite padengti paskolą ar jos dalį iš anksto, būtina pateikti prašymą, pasirašytą vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu. Prašymas turi būti siunčiamas elektroniniu paštu operacijos@ilte.lt.
Fiksuota metinė palūkanų norma nustatoma visam paskolos laikotarpiui, jei nekeičiamos paskolos sąlygos (paskolos grąžinimo grafikas, paskolos trukmė, užstato vertė).
Palūkanos yra skaičiuojamos nuo paskolos gavėjo gautos ir negrąžintos paskolos sumos. Palūkanos pradedamos skaičiuoti nuo paskolos sumos išmokėjimo paskolos gavėjui dienos ir skaičiuojamos iki paskolos visiško grąžinimo dienos. Palūkanos mokamos kas mėnesį.
Paskola gali būti teikiama, kai:
- paskolos gavėjas veikia Lietuvos Respublikoje;
- paskolos gavėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje;
- valstybė ir (ar) savivaldybė neturi arba turi mažiau nei 25 procentus verslo subjekto akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių;
- paskolos gavėjas nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla, jis nėra likviduojamas;
- paskolos gavėjas ir įmonių grupė kreipimosi metu nėra patyrę sunkumų ir yra pateikę VĮ Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus) finansinių ataskaitų rinkinį;
- paskolos gavėjas nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu ir (ar) paskolos davėjo buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba esate grąžinę visą jos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;
- paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po paskolos suteikimo nėra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą įtraukus akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų verslo subjektui suteiktas paskolas, subordinuotas ILTE paskolos (-ų) atžvilgiu;
- paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, verslo subjekto nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės;
- paskolos gavėjo ir (ar) paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su verslo subjekto, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o projektas paraiškos vertinimo metu ILTE yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu;
- paskolos gavėjas neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų šalių: Rusijos Federacijos, Baltarusijos Respublikos, Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos, Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos ir Sarkatvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.
- paskolos gavėjas nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“).
Reikalavimai, taikomi tik tuo atveju, jei projektas yra įgyvendinamas Sostinės regione:
- per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu verslo subjektas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis verslo subjekto atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl:
- padaryto sunkaus profesinio nusižengimo;
- sukčiavimo;
- korupcijos;
- nusikalstamo susivienijimo;
- pinigų plovimo arba teroristų finansavimo;
- teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų;
- vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų,
- dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos;
- padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, t. y., bet kuris Bendrijos teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su ekonominės veiklos vykdytojo veiksmų ar neveikimo, dėl kurio Bendrijų bendrajam biudžetui ar jų valdomiems biudžetams padaroma žala sumažinant ar iš viso prarandant pajamas, gaunamas iš tiesiogiai Bendrijų vardu surinktų nuosavų lėšų, arba darant nepagrįstas išlaidas;
- įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad Verslo subjektas buvo įsteigtas turint šiame papunktyje nurodytą ketinimą;
- per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu verslo subjektas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimo;
- verslo subjekto projektas atitinka bent vieno iš Sumanios specializacijos koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką.
Paskolos teikiamos (paskolų sutartys pasirašomos) Bendrosios išimties reglamento arba De minimis taikymo laikotarpiu, atitinkamai, kuriuo reglamentu vadovaujantis teikiama paskola.
Finansuojamų projekto veiklų atitikties pramoniniams tyrimams ir (ar) bandomosioms taikomosioms veikloms vertinimą atlieka Inovacijų agentūra pagal verslo subjekto ILTE pateiktą informaciją.
Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principus (angl. Do-No-Significant Harm), kurie leidžia nustatyti, ar investicija į ekonominę veiklą, nepadaro didelės (reikšmingos) žalos aplinkos tikslams (pvz. klimato kaitos švelninimo, taršos prevencijos ir kontrolės, bioįvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo ir kt.).
Dėmesio! 2024-08-30 d. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ tapo UAB ILTE.
Priemonės aprašymas
Priemonės aprašymas (galiojanti redakcija)
Ankstesnės priemonės aprašo redakcijos:
- Priemonės aprašymas (nuo 2024 m. kovo 5 d. iki 2024 m. rugpjūčio 29 d.)
- Priemonės aprašymas (nuo 2024 m. sausio 10 d. iki 2024 m. kovo 4 d.)
- Priemonės aprašymas (nuo 2023 m. kovo 20 d. iki 2024 sausio 9 d.)
- Priemonės aprašymas (nuo 2022 m. lapkričio 3 d. iki 2023 m. kovo 19 d.)
- Priemonės aprašymas (nuo 2022 m. gegužės 31 d. iki 2022 m. lapkričio 2 d.)
Teisės aktai
Priemonei įgyvendinti skirta:
- 42 312 400 EUR Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, kai finansuojamos pramoninių tyrimų ir (ar) bandomosios taikomosios veiklos, ir (ar) inovacinės veiklos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione;
- 107 782 452 EUR Europos regioninės plėtros fondo ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų, kai finansuojamos pramoninių tyrimų ir (ar) bandomosios taikomosios veiklos Sostinės regione.
Verslo subjektų, pasinaudojusių finansine priemone „Perspektyva“ ir sudariusių sutartis, sąrašai:
Visa priemonių statistika.
Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskritys.
Vilniaus apskritis, įskaitant tuos atvejus, kai projekto veiklos vykdymo vietos negalima nustatyti arba kai projekto veiklos vykdomos visoje Lietuvos Respublikoje.
Jei finansuojamų veiklų vieta yra Sostinės regionas (įskaitant tuos atvejus kai projekto veiklos vykdymo vietos negalima nustatyti arba kai projekto veiklos vykdomos visoje Lietuvos Respublikoje):
- Finansuojamos veiklos - Pramoniniai tyrimai ir (ar) bandomosios taikomosios veiklos. Šiuo atveju verslo subjektui valstybės pagalba suteikiama pagal Bendrosios išimties reglamento nuostatas. Projektas, kuriam prašoma suteikti finansavimą, iki paraiškos pateikimo dienos turi būti nepradėtas įgyvendinti.
Jei finansuojamų veiklų vieta yra Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas:
Finansuojamos veiklos:
- Pramoniniai tyrimai ir (ar) bandomosios taikomosios veiklos. Šiuo atveju verslo subjektui valstybės pagalba suteikiama pagal Bendrosios išimties reglamento nuostatas. Projektas, kuriam prašoma suteikti finansavimą, iki paraiškos pateikimo dienos turi būti nepradėtas įgyvendinti; arba
- Pramoniniai tyrimai ir (ar) bandomosios taikomosios ir Inovacinės veiklos (pramoninių tyrimų ir (ar) bandomoji taikomoji veikla projekte yra privaloma). Šiuo atveju verslo subjektui pagalba suteikiama pagal De minimis reglamento nuostatas.
ILTE pateiktos paraiškos vertinimą atlieka ne vėliau kaip per 60 darbo dienų. Paraiškos vertinimo terminas, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes (pvz., gautas ir vertinamas neįprastai didelis paraiškų kiekis, kilus techninėms kliūtims paraiškoms vertinti ar esant poreikiui pasitelkti ekspertus projekto komerciniam gyvybingumui įvertinti), ILTE vadovo sprendimu gali būti pratęstas, tačiau ne ilgesniam kaip 60 darbo dienų laikotarpiui.
Paskolos lėšomis gali būti apmokamos šios projekto išlaidos:
- išlaidos personalui (darbo užmokestis, atostoginiai, komandiruočių išlaidos, su darbo užmokesčiu susiję mokesčiai): išlaidos projektui įgyvendinti įdarbintiems tyrėjams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams;
- išlaidos priemonėms ir įrenginiams įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projekte, tačiau neviršijant paskolos trukmės.
Jei šių priemonių ir įrenginių nusidėvėjimo trukmė yra ilgesnė, apmokamos tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę (neviršijant paskolos trukmės), ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti (pvz., jei įranga nusidėvi per 10 metų, o projekte ši įranga bus naudojama 8 metus, tokiu atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra 80 proc. įrangos įsigijimo išlaidų sumos su sąlyga, kad paskolos trukmė ne trumpesnė nei 8 metai); - išlaidos pastatams įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projekte, tačiau neviršijant paskolos trukmės. Tik tos su pastatais susijusios nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę, tačiau neviršijant paskolos trukmės, ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti (pvz., jei laboratorija nusidėvi per 10 metų, o projekte laboratorija bus naudojama 8 metus, tokiu atveju tinkamos finansuoti išlaidos yra 80 proc. laboratorijos įsigijimo išlaidų sumos su sąlyga, kad paskolos trukmė ne trumpesnė nei 8 metai);
- išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams ir įsigyjamiems patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo, naudojamų vien projekte, išlaidos;
- papildomos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir panašiems produktams, kurios patiriamos tiesiogiai įgyvendinant projektą.
Paskolos lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos:
- Išlaidoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar finansuojamos iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, jei, visas lėšas kartu sudėjus su Paskolos lėšomis, išlaidos būtų finansuotos daugiau kaip 100 procentų išlaidų vertės;
- atsiskaitymams su Rusijoje, Baltarusijoje, Rusijos aneksuotame Kryme, Moldovos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijoje ir Sarkatvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais subjektais;
- Šioms veikloms finansuoti: spirito distiliavimo, rektifikavimo ir maišymo (veiklos kodas pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) 11.01 klasę), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių lošimų ar lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių;
- Paskolos gavėjo lėšomis apmokėtų projekto išlaidų perfinansavimui;
- Išlaidoms, kurios nėra tinkamos finansuoti išlaidos.
Taip, paskolos sutarties sudarymui yra taikomas 0,4 proc. nuo paskolos sumos dydžio vienkartinis mokestis, bet ne mažiau kaip 500 Eur.
Paskolos sudarymo mokestis, pagal ILTE išrašytą išankstinę sąskaitą, mokamas prieš paskolos sutarties pasirašymą.
Jeigu paskolos sutarties ar įmokų mokėjimo grafiko pakeitimą inicijuoja paskolos gavėjas ir keičiamos neesminės paskolos sutarties sąlygos, nedidinančios paskolos gavėjo, projekto ir (ar) paskolos negrąžinimo rizikos, mokestis netaikomas, visais kitais atvejais – sutarties sąlygų keitimas 0,05 proc. nuo paskolos likučio, bet ne mažiau nei 100 eurų ir ne daugiau nei 1000 Eur.
Paskolos lėšomis finansuojamas ilgalaikis turtas arba kitas INVEGAI priimtinas lygiavertis ilgalaikis turtas (t. y. ne mažesnės vertės nei paskolos lėšomis finansuojamas turtas) turi būti įkeistas paskolos davėjo naudai. Paraiškos vertinimo metu nustačius didesnę projekto neįgyvendinimo ir (ar) paskolos negrąžinimo riziką, INVEGA, vadovaudamasi savo vidaus tvarkomis, ir individualiai įvertindamaspaskolos gavėjo galimybes, pareikalaus iš paskolos gavėjo papildomų paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonių. Kai paskolos gavėjas neturi kito ilgalaikio turto arba už paskolos lėšas įsigyjamas ar paskolos gavėjo pasiūlytas kitas ilgalaikis turtas yra netinkama paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonė dėl jos mažo likvidumo ar teisinių kliūčių ją įkeisti, prievolės įvykdymo užtikrinimas gali būti netaikomas.
Visas išlaidas, susijusias su paskolos užtikrinimo priemonių pateikimu, įkeitimu ir draudimu, apmoka paskolos gavėjas.
Paskolos teikiamos taikant fiksuotą metinę palūkanų normą. Fiksuota metinė palūkanų norma nustatoma visam paskolos laikotarpiui, jei nekeičiamos paskolos sąlygos (paskolos grąžinimo grafikas, paskolos trukmė, užstato vertė).
Palūkanos yra skaičiuojamos nuo paskolos gavėjo gautos ir negrąžintos paskolos sumos. Palūkanos dedamos skaičiuoti nuo paskolos sumos išmokėjimo paskolos gavėjui dienos ir skaičiuojamos iki paskolos visiško paskolos grąžinimo ILTE dienos. Palūkanos ILTE mokamos kas mėnesį.
Jei paskolos gavėjui gali būti suteikta valstybės pagalba pagal Bendrosios išimties reglamentą arba nereikšminga (de minimis) pagalba pagal De minimis reglamento nuostatas, paskolai bus pritaikytos šios lengvatinės palūkanos:
- 0 procentų metinė palūkanų norma laikotarpiui nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos iki paskolos gavėjas pradės gauti pajamas iš projekto, bet ne ilgiau nei:
- 5 metus nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos verslo subjektams, vykdantiems veiklą ne ilgiau kaip 3 metus.
- 3 metus nuo paskolos sutarties pasirašymo dienos verslo subjektams, vykdantiems veiklą ilgiau kaip 3 metus.
- 2 procentų metinių palūkanų norma likusiu paskolos laikotarpiu, t. y. pasibaigus 1 punkto a ir b papunkčiuose nurodytiems laikotarpiams.
Verslo subjekto veiklos vykdymo trukmė apskaičiuojama nuo verslo subjekto įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos suteikti paskolą pateikimo ILTE dienos. Jei verslo subjektas priklauso įmonių grupei, veiklos vykdymo trukmė nustatoma pagal anksčiausiai registruotos Juridinių asmenų registre įmonių grupės įmonės registravimo datą.
Tuo atveju, jeigu paskolos gavėjas turi nepakankamą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos likutį, kad būtų galima pritaikyti šios skilties 1 arba 2 punktuose nustatytas palūkanų normas, paskolos gavėjas paskolos davėjo siūlymu gali pasirinkti mokėti tokio dydžio palūkanas, kad jam likusios neišnaudotos valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos užtektų.
- Dotacijos dydis – iki 30 proc. suteiktos paskolos sumos. Skirtu dotacijos dydžiu atitinkama paskolos dalis nurašoma (sumažinama paskolos suma).
- Dotacija teikiama verslo subjekto pasirinkimu, nurodant paraiškoje paskolai gauti.
- Sprendimas dėl galimos dotacijos suteikimo priimamas kartu su sprendimu dėl paskolos suteikimo. Dotacija suteikiama tik tokiu atveju, jei paskolos gavėjas turi pakankamą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos likutį (neviršijamas didžiausias galimas suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos ar valstybės pagalbos dydis (žiūrėti priemonės aprašymo priedą Nr.3).
- Faktinė dotacijos suma (nurašomos paskolos suma) negali būti didesnė nei negrąžintos paskolos likutis ir ne didesnė nei 30 proc. faktiškai išmokėtos paskolos sumos, kai išmokėta suma yra mažesnė nei skirta paskolos sutartimi.
- Paskolos dalis nurašoma (sumažinama paskolos suma) tik tokiu atveju, kai:
- Paskolos gavėjas pateikia laisvos formos prašymą skirti dotaciją; ir
- Paskolos gavėjas tinkamai įgyvendina projektą, t. y. įgyvendina paskolos sutartyje nustatytas projekto veiklas ir pateikia atliktų veiklų ataskaitą. ILTE įvertins ar projektas tinkamai įgyvendintas ir, ar dotacija gali būti skirta.
- Tais atvejais, kai dotacija nesuteikiama, nes projektas nėra tinkamai įgyvendintas, ar faktinė dotacijos suma yra mažesnė nei nustatyta sprendime dėl paskolos suteikimo, suteiktos pagalbos suma neperskaičiuojama.
- Jei paskola yra paskelbta problemine, tokiu atveju dalies paskolos nurašymas dotacijos dydžiu negalimas.
Pramoniniai tyrimai – suplanuoti moksliniai tyrimai arba labai svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių ir gebėjimų, reikalingų naujiems produktams, procesams ar paslaugoms kurti arba esamiems produktams, procesams ar paslaugoms, įskaitant naujus arba patobulintus skaitmeninius produktus, procesus ar paslaugas, reikšmingai patobulinti bet kurioje srityje, pramonės šakoje ar sektoriuje (įskaitant skaitmenines pramonės šakas ir technologijas, pavyzdžiui, superkompiuterius, kvantines technologijas, blokų grandinės technologijas, dirbtinį intelektą, kibernetinį saugumą, didžiuosius duomenis ir debesijos technologijas, bet tuo neapsiribojant).
Pramoniniai tyrimai apima sudėtinių sistemų dalių kūrimą ir gali apimti prototipų kūrimą laboratorijos aplinkoje arba aplinkoje, kurioje modeliuojamos sąsajos su esamomis sistemomis, taip pat bandomųjų linijų kūrimą, kai to reikia pramoniniams tyrimams ir visų pirma bendram technologiniam patvirtinimui atlikti.
Eksperimentinė plėtra (bandomoji taikomoji veikla) - esamų mokslinių, technologinių, verslo ir kitų atitinkamų žinių ir gebėjimų įgijimas, sujungimas, formavimas ir naudojimas, siekiant bet kurioje srityje, pramonės šakoje ar sektoriuje sukurti naujus arba patobulintus produktus, procesus ar paslaugas, įskaitant skaitmeninius produktus, procesus arba paslaugas (įskaitant skaitmenines pramonės šakas ir technologijas, pavyzdžiui, superkompiuterius, kvantines technologijas, blokų grandinės technologijas, dirbtinį intelektą, kibernetinį saugumą, didžiuosius duomenis ir debesijos arba tinklo paribio technologijas, bet tuo neapsiribojant). Ji taip pat gali apimti, pavyzdžiui, veiklą, kurios tikslas – naujų produktų, procesų ar paslaugų koncepcinis apibrėžimas, planavimas ir dokumentavimas.
Eksperimentinė plėtra gali apimti naujų arba patobulintų produktų, procesų ar paslaugų prototipų kūrimą, demonstravimą, bandomųjų vienetų kūrimą, bandymą ir tvirtinimą realias naudojimo sąlygas atitinkančioje aplinkoje, kai pagrindinis tikslas yra techniškai labiau patobulinti produktus, procesus ar paslaugas, kurie nėra iš esmės įtvirtinti. Ji taip pat gali apimti tinkamo komerciškai naudoti prototipo ar bandomojo vieneto kūrimą, jeigu tai yra galutinis komercinis produktas ir jeigu tokį produktą būtų per brangu gaminti vien tam, kad jis būtų pademonstruotas ir patvirtintas.
Eksperimentinė plėtra neapima esamų produktų, gamybos linijų, gamybos procesų, paslaugų ir vykdomos kitų rūšių veiklos įprastinių arba periodinių pakeitimų, net jei tokie pakeitimai gali reikšti patobulinimą;
Inovacinė veikla – naujų arba patobulintų produktų ar procesų (arba jų derinių), kurie reikšmingai skiriasi nuo ankstesnių subjekto produktų ar procesų, kūrimo ir diegimo į rinką, viešojo valdymo, socialinę, kultūros sritį veikla.
Inovacinė veikla apima šias veiklas: sumontuojama ir suderinama įranga, sutelkiami ištekliai masinei produkto (gaminio, sistemos, naujos medžiagos, įrenginio) gamybai. Produktas pristatomas potencialiems vartotojams. Visuomenė (potencialūs vartotojai) informuojama apie naujo produkto sukūrimą.
Ne, negalima.
Priemonės aprašymas nenumato tokio termino. Šis terminas yra individualus kiekvienam projektui.
Šis laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo paskolos sutarties pasirašymo.
Negalima.
Orientacinė palūkanų norma skelbiama kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną Europos Komisijos interneto svetainėje.
Jeigu paskolos suteikimo metu bus taikomas turto įkeitimas, paskolos gavėjas privalo pateikti išorės turto vertintojų turto vertinimo ataskaitą, atliktą ne anksčiau kaip prieš 12 mėn. iki kreipimosi dėl paskolos. Išorės turto vertintojų, turinčių teisę verstis turto vertinimo veikla, sąrašą skelbia audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos: https://avnt.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/vertinimas-1/vertintojai-ir-vertinimo-imones/isores-vertintoju-sarasas/
MVĮ – yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kaip tai nustatyta SVV įstatyme.
- MVĮ kategorijai priklauso vidutinės įmonės, kuriose dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurių metinė apyvarta neviršija 50 mln. Eur ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 43 mln. Eur;
- MVĮ kategorijoje mažoji įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) metinė balanso suma neviršija 10 mln. Eur;
- MVĮ kategorijoje labai maža įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) metinė balanso suma neviršija 2 mln. Eur.
Didelė įmonė – įmonė, kurių ne mažiau kaip du rodikliai paskutinę finansinių metų dieną viršija dydžius, nurodytus šio straipsnio 1 punkte.
VKĮ yra vidutinės kapitalizacijos įmonė, kaip ji apibrėžta Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2015/1017(21) 2 straipsnio 7 punkte (įmonė, kurioje dirba ne daugiau kaip 3 000 darbuotojų ir kuri nėra MVĮ arba MVKĮ).
MVKĮ yra maža vidutinės kapitalizacijos įmonė, kaip ji apibrėžta Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2015/1017(21) 2 straipsnio 6 punkte (įmonė, kurioje dirba ne daugiau kaip 499 darbuotojų ir kuri nėra MVĮ).
SVV deklaracijos pildymo atmintinė:
- Išsiaiškinkite kokia įmonė esate (savarankiška, susijusi ir (arba) partnerinė).
- Jei turite susijusių ir (arba) partnerinių įmonių, šių ryšius nurodykite nepriklausomai nuo šalies, kurioje įmonės veikia.
- Kad būtų lengviau, turėkite akcininkų struktūrą.
- Jei įmonės akcininkas yra fizinis asmuo, pasitikrinkite kokiomis veiklomis užsiima šio asmens kitos įmonės.
- Apskaičiuokite įmonės (įmonių) darbuotojų skaičių, metines pajamas ir balanso turtą.
- Finansinius duomenis (5 punktas) nurodykite už paskutinius 3 finansinius metus.
- Valstybės įmonei Registrų centrui pateikite patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkinius, jei to dar neatlikote.
- Nustatykite įmonės dydį (labai maža, maža, vidutinė, didelė įmonė).
- Nustatykite šiuo metu esantį įmonės statusą (SVV subjektas, ne SVV subjektas).
- Nepamirškite, kad SVV deklaracijoje pateikiami pildymo dieną aktualūs duomenys.
Smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statusas deklaruojamas užpildant SVV subjekto statuso deklaraciją.
Tai galima padaryti per automatizuotą ir skaitmenizuotą SVV subjekto statuso deklaracijos įrankį, kuris leidžia deklaraciją užpildyti greičiau ir paprasčiau. Šiuo įrankiu verslo atstovai gali naudotis Registrų centro savitarnoje, prisijungę prie Juridinių asmenų registro.
Teikiant SVV deklaraciją, skaitmenizuotas įrankis nėra privalomas – galima ir toliau naudoti įprastą deklaracijos formą.
Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (2017 m. balandžio 21 d. redakcija).
Pagrindinės sąvokos ir nuostatos deklaruojant SVV subjekto statusą
- SVV subjektas – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVVPĮ) 3 straipsnyje nustatytas sąlygas ir verslininkas, atitinkantis SVVPĮ 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.
- Įmonė – ekonominę veiklą vykdantis juridinis asmuo.
- Verslininkas – fizinis asmuo, kuris verčiasi ekonomine veikla.
- Ekonominė veikla – savo rizika plėtojama reguliari asmens veikla siekiant pelno arba individualios veiklos atveju – pajamų, apimanti prekių pirkimą ar pardavimą, prekių gamybą, darbų atlikimą ar paslaugų teikimą kitiems asmenims už atlygį.
Labai mažos įmonės, mažos įmonės ir vidutinės įmonės kriterijai:
Darbuotojų skaičius |
Finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų: | ||
Metinės pajamos neviršija, mln. € |
Turto balansinė vertė neviršija, mln. € |
||
Vidutinė įmonė | 250 | 50 | 43 |
Maža įmonė | 50 | 10 | 10 |
Labai maža įmonė | 10 | 2 | 2 |
Įmonė, kuri neatitinka vidutinės, mažos arba labai mažos įmonės kriterijų, laikoma didele įmone.
Darbuotojų skaičius yra įmonės vidutinis metinis darbuotojų skaičius. Jis apskaičiuojamas vadovaujantis Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto vidutinio metinio darbuotojų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. balandžio 21 d. įsakymu Nr. 4-249.
Įmonės finansiniai duomenys imami iš paskutinių metų, o jeigu įmonė veikia daugiau kaip dvejus metus, – iš paskutinių dvejų metų patvirtintų įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinių arba iš įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių. Jeigu sudaryti ir tvirtinti metines finansines ataskaitas arba metines konsoliduotąsias finansines ataskaitas įmonei nėra privaloma, įmonės finansiniai duomenys nustatomi vadovaujantis kitais finansiniais dokumentais, kuriuose sukauptos informacijos pakanka Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nurodytiems finansiniams duomenims nustatyti.
Skaičiuojant aukščiau paminėtus rodiklius, vertinami ne tik deklaranto (SVV subjekto statusą deklaruojančios įmonės) rodikliai, bet ir su deklarantu susijusių įmonių ir partnerinių įmonių atitinkami rodikliai. Pildant SVV deklaraciją reikia deklaruoti visas su deklarantu susijusias įmones, jų susijusias ir partnerines įmones, taip pat deklaranto partnerines įmones, partnerinių įmonių susijusias įmones, jei jos su deklarantu susijusios tiekimo ir vartojimo ryšiais.
Pildant SVV deklaraciją ir nustatant deklaranto SVV subjekto statusą, reikia atkreipti dėmesį į šias nuostatas:
- Susijusių įmonių ir partnerinių įmonių ryšiai nustatomi pagal deklaravimo dieną galiojančius įmonių tarpusavio ryšius.
- Jei paraiškos vertinimo metu paaiškėja, kad po deklaravimo dienos deklarantas buvo sujungtas ar prijungtas prie kito verslo subjekto (-ų), arba įsigijo 25 procentus ir daugiau kitos įmonės akcijų, deklaranto SVV subjekto statusas nustatomas pagal po prijungimo ar akcijų įsigijimo sandorio sudarymo dienos atsiradusius įmonių tarpusavio ryšius.
- Jei SVV subjektas buvo sujungtas ar prijungtas prie kito (-ų) verslo subjekto (-ų) ir dėl to tapo didele įmone, šio verslo subjekto duomenys užpraeitais ir užužpraeitais metais nėra vertinami ir tokia įmonė laikoma didele.
- Jei įmonės dalyvis (akcininkas ar steigėjas), turintis 25 proc. ar daugiau akcijų ar dalyvių balsų, yra valstybė ar savivaldybė, jų institucija, įstaiga ar jos kontroliuojamas juridinis asmuo, įmonė nėra SVV subjektas (išskyrus SVVPĮ numatytas išimtis).
- Jei deklaranto SVV subjekto statusas keitėsi per paskutinius dvejus metus, SVV subjekto statusas nustatomas pagal paskutinių trejų metų duomenis.
SVV subjekto statuso vertinimas pagal metus
Nr. | Užužpraeitų metų verslo subjekto statusas |
Užpraeitų metų verslo subjekto statusas |
Praėjusių metų verslo subjekto statusas |
Verslo subjekto statusas deklaracijos pateikimo metu |
1. | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas | SVV subjektas | Ne SVV subjektas |
2. | Ne SVV subjektas | SVV subjektas | SVV subjektas | SVV subjektas |
3. | SVV subjektas | SVV subjektas | SVV subjektas | SVV subjektas |
4. | SVV subjektas | Ne SVV subjektas | SVV subjektas | SVV subjektas |
5. | SVV subjektas | SVV subjektas | Ne SVV subjektas | SVV subjektas |
6. | SVV subjektas | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas |
7. | Ne SVV subjektas | SVV subjektas | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas |
8. | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas | Ne SVV subjektas |
- Sumuojant atitinkamus rodiklius, prie deklaranto rodiklių partnerinės įmonės rodikliai sumuojami proporcingai turimų dalyvių balsų skaičiui (pvz., jei deklarantas turi 40 proc. balsų kitoje įmonėje, sumuojant rodiklius taikomas 0,4 koeficientas). Susijusios įmonės atitinkami rodikliai sumuojami pilna apimtimi, neatsižvelgiant į turimų balsų skaičių (pvz., jei deklarantas turi 60 proc. balsų kitoje įmonėje, sumuojant rodiklius abiejų įmonių rodikliai yra susumuojami).
Pildant SVV statuso deklaraciją:
- dvejus metus veikianti įmonė (deklarantas) deklaracijoje nurodo praeitų ir užpraeitų metų duomenis. Pvz., 2018 m. birželio mėn. įsteigta įmonė, deklaruodama savo statusą 2021 m. kovo mėn., pildo 2018 m. ir 2019 m. duomenis. Po 2020 m. finansinės atskaitomybės patvirtinimo turi pildyti atitinkamai 2019 m. ir 2020 m. duomenis;
- trejus ar daugiau metų veikianti įmonė nurodo praeitų, užpraeitų ir užužpraeitų metų duomenis. Pvz., 2013 m. įsteigta įmonė, deklaruodama savo statusą 2021 m., pildo 2020 m., 2019 m. ir 2018 m. duomenis;
- naujai įsteigta įmonė, kurios metiniai finansiniai duomenys dar nepatvirtinti, pildo prognozinius duomenis, o jei ši įmonė turi partnerinių ir (ar) susijusių įmonių, kurios veikia dvejus metus ar ilgiau – pildomi šių įmonių patvirtinti duomenys. Pvz., 2021 m. įsteigta įmonė turi susijusią įmonę veikiančią nuo 2012 m., įmonė deklaruodama savo statusą 2021 m. deklaracijoje nurodo prognozinius 2021 m. duomenis, bei susijusios įmonės duomenis už 2020 m. ir 2019 m.
Norminiai dokumentai
- Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas
- Ūkio ministro įsakymas dėl SVV subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir SVV subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo
- Ūkio ministro įsakymas dėl SVV subjektų vidutinio metinio darbuotojų skaičiaus nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo
Pavyzdžiai
- Deklaruojanti statusą įmonė UAB A turi dvi partnerines įmones: UAB B ir UAB C, kurioms priklauso po 38 % UAB A akcijų.
- Deklaruojanti statusą įmonė UAB A turi susijusią įmonę UAB B, kuriai priklauso 60 % UAB A akcijų.
- Deklaruojanti statusą įmonė UAB A, kurios po 20 % akcijų priklauso UAB B, UAB C ir UAB D.
- Deklaruojanti statusą įmonė UAB A turi tris akcininkus, kurie yra fiziniai asmenys ir kuriems atitinkamai priklauso 30 %, 35 % ir 35 % UAB A akcijų.
- Deklaruojanti statusą įmonė UAB A turi tris akcininkus, iš kurių vienam UAB B priklauso 25 % akcijų, o UAB D – 65 % akcijų.
Remiantis REGLAMENTO (ES) NR. 2023/2831 nuostatomis, įmonė yra bet koks ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepaisant jos teisinio statuso ir finansavimo būdų, t. y. ir fizinis asmuo, vykdantis ūkinę-komercinę veiklą.
Skaičiuojant de minimis pagalbą paskolos gavėjui palūkanos skaičiuojamos nuo visos paskolos sumos visam paskolos laikotarpiui.
De minimis pagalbos, suteikiamos paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
SE= K x T x (N orientacinė + R - N faktinė)
- SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;
- K – Paskolos suma Eur;
- T – Paskolos laikotarpis, išreikštas metais (skaičiai apvalinami 2 (dviejų) skaitmenų po kablelio tikslumu);
- N orientacinė – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma;
- R - Europos Komisijos komunikate nustatyta marža;
- N faktinė – Paskolos sutartyje nustatyta metinė palūkanų norma.
Paskolos sutartyje turi būti įrašyta nuostata, kad paskola yra teikiama kaip de minimis pagalba, nurodant de minimis pagalbos dydį, išreikštą subsidijos ekvivalentu.
Avansiniai mokėjimai yra galimi pagal išankstines sąskaitas.
Mokėjimo prašymą pateikite vadovaudamiesi instrukcija.